تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

۱۴۰۱-۰۸-۲۳ 0 نظرات

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی : بلیط‌ های سیستمی بلیط‌هایی می باشند که قیمت آنها بر اساس مصوب شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود، از این رو چه مستقیما این بلیط را از خود شرکت هواپیمایی‌های بخرید و چه از آژانس‌های گردشگری خرید نماید ، قیمت آن‌ها تفاوتی نخواهد داشت. بلیط‌ها سیستمی از قبل تعیین شده‌اند، برنامه زمانی منظم و ثابتی دارند و ظرفیت پرواز و نرخ آن‌ها توسط ایرلاین از قبل برنامه‌ریزی می گردد.

مزایای بلیط سیستمی

بلیط سیستمی یا برنامه‌ای این امکان را به مسافران می‌دهد تا برای فواصل زمانی بلند مدت بلیط هواپیما خریداری نمایند. اگر مسافر تصمیم به کنسل کردن بلیط خود را داشته باشد به آسانی می‌تواند این کار را انجام دهد و با توجه به زمان درخواست، قوانین ایرلاین ها و همچنین کلاس پروازی درصد جریمه کنسلی برای بلیط تعیین می‌شود.

در پروازهای سیستمی نرخ بزرگسال، کودک و نوزاد با هم تفاوت دارد و خرید بلیط برای خردسالان به صورت نیم‌بها امکان‌پذیر می باشد، در بلیط‌ های سیستمی امکان تغییر زمان و تاریخ پرواز در صورت موجود بودن ظرفیت خالی پروازوجود دارد . در آخر این که مسیرهای پروازهای سیستمی تنوع زیادی دارند.

معایب بلیط های سیستمی

مهم‌ترین علتی که مسافران را از خرید بلیط سیستمی بار می دارد مسئله قیمت آن می باشد . قیمت بلیط هواپیما پروازهای سیستمی در بیشتر ایام سال اختلاف زیادی با قیمت پروازهای چارتری دارد.

جهت خرید بلیط هواپیما می توانید از سایت سفر آنلاین دیدن کنید و با خیالی راحت بلیط هواپیما را تهیه نماید.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی
تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

بلیط چارتری چیست ؟

بلیط چارتر از نظر لغوی به معنای اجاره کردن به صورت دربست می باشد. در صنعت هوایی جهان  چارتر به اصطلاح به اجاره کامل یک هواپیما یا تعدادی از صندلی‌های هواپیما اطلاق می شود . در واقع شرکت‌های گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی همه یا تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما را از یک  ایرلاین اجاره نموده و آن را در قالب بلیط‌های چارتری به صورت مستقیم به مسافران می‌فروشند.

بر اساس قراردادی که میان ایرلاین و آژانس‌های مسافرتی منعقد می گردد ، آژانس چارترکننده موکلف است هزینه تمام صندلی‌ها را پرداخت کند حتی اگر بلیط‌های آن به فروش نرفته باشد ، از این رو ممکن است در روزهای نزدیک به پرواز بلیط‌ها ارزان‌تر گردد. در مجموع نرخ بلیط چارتر با توجه به تقاضای مسافران متغییر خواهد بود. برای نمونه در روزهایی که تردد مسافران زیاد است مانند ایام نوروز و تعطیلات، هزینه بلیط‌های چارتری بالاتر می‌رود و در ایام خلوت‌تر و غیرتعطیل بلیط‌ها ارزان‌تر می‌ گردد.

مزایای بلیط چارتر

نرخ بلیط پروازهای چارتری در بیشتر ایام سال ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از بلیط‌های سیستمی است.

معایب بلیط چارتری

در صورت بروز مشکل، امکان تغییر یا لغو پرواز در بلیط‌های چارتری وجود نخواهد داشت و مبلغی به شما استرداد نمی گردد و در واقع پول بلیط سوخت می‌شود. امکان تغییر تاریخ و زمان در بلیط‌های چارتری میسر نیست . همچنین هزینه بلیط کودک و بزرگسال در این نوع بلیط یکسان محاسبه می شود. در پروازهای چارتری تنوع مسیر محدود است زیرا که این پروازها اغلب در مسیرهای پرتردد وجود دارد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.