نحوه انتخاب بهترین شرکت شبکه در ایران

۱۴۰۱-۰۹-۱۰ 0 نظرات

در عصر رایانش چند ابری، شرکت‌های شبکه‌های سازمانی بیش از هر زمان دیگری نقش بازی کرده‌اند. با رشد ابرها، مرکز داده های تعریف شده توسط نرم افزار نیز به بلوغ رسیده اند، و شبکه های تعریف شده با نرم افزار (SDN) در مرکز صنعت ظاهر شده اند، اگرچه به طور کامل جایگزین چارچوب های قدیمی نشده اند.

ابزارهای شبکه امروزی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند که منابع را به صورت پویاتر، هوشمندانه‌تر و آسان‌تر تخصیص و مدیریت کنند – اغلب از طریق افزایش اتوماسیون و هوش مصنوعی و نظارت بهبود یافته. همه اینها به یک چارچوب چابک تر، انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه تر برای مدیریت یک شرکت دیجیتال منجر شده است.

با این حال، مجموعه ای گیج کننده از انتخاب ها وجود دارد. اگرچه همه راه‌حل‌های شبکه سازمانی احتمالاً به وظایف کلی یکسانی می‌پردازند. متمرکز کردن مدیریت پیچیده و عملکردهای اداری و بهبود مدیریت پذیری – نحوه عملکرد محصولات بسیار متفاوت است. این شامل ویژگی‌های مختلفی است که فروشندگان ارائه می‌دهند، نحوه تعامل ابزارهای مدیریت شبکه با سایر سیستم‌های IT، عیب‌یابی و قابلیت‌های امنیتی موجود در محصولات، و مهم‌تر از همه، درک نیازهای خاص یک سازمان. یک شرکت پشتیبانی شبکه سازمانی از بهترین ابزارهای و ماهرترین تکنسین های آموزش دیده برای ارائه خدمات پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری بهره می برد.

نحوه انتخاب بهترین شرکت شبکه در ایران
نحوه انتخاب بهترین شرکت شبکه در ایران

 

نحوه انتخاب شرکت شبکه

بازار شبکه به طرز باورنکردنی پیچیده و گیج کننده است. ده ها فروشنده برای سهم ذهن و سهم بازار با هم رقابت می کنند. افزودن به چالش: هر سازمانی نیازمندی‌های متفاوتی دارد و هر راه‌حل به روش‌های متفاوتی به وظیفه شبکه‌سازی نزدیک می‌شود. همانطور که SDN محبوب تر می شود، این به فرآیند تصمیم گیری می افزاید. در برخی موارد، تفاوت‌ها بین فروشندگان، محصولات و رویکردها ظریف و در عین حال بسیار مهم هستند. در اینجا پنج نکته کلیدی وجود دارد که هنگام انتخاب باید در نظر بگیرید:

1. آیا فروشنده از انعطاف پذیری و چابکی مورد نیاز شما پشتیبانی می کند؟

در حالی که همه فروشندگان سطح بالایی از انعطاف پذیری و چابکی را وعده می دهند، مرتب کردن همه چیز چندان ساده نیست. موفقیت به زیرساخت های موجود شما – از جمله دفاتر شعب – و اینکه چقدر محیط فعلی با راه حل فروشنده مطابقت دارد بستگی دارد. این به معنای تهیه فهرستی از محیط فعلی شما و درک چگونگی تغییر و بهبود فرآیندهای راه حل است. قابلیت همکاری، APIها و پشتیبانی از چارچوب‌هایی مانند BiDi و SWDM ممکن است در این وضعیت نقش داشته باشند.

2. آیا محصولات و راه حل های فروشنده در رتبه های برتر قرار دارند؟

در حالی که نمرات بالای شرکت‌های تحلیلگر صنعت مانند گارتنر و فورستر تضمینی برای موفقیت نیستند، آنها به عنوان یک معیار عالی برای درک محل زندگی یک فروشنده در بین همتایان خود، چه ویژگی‌هایی برجسته هستند و کجا یک فروشنده از مجموعه عقب مانده است. گزارش‌های Magic Quadrant و Wave عینیت را به آنچه می‌تواند تبدیل به یک فرآیند ذهنی و گاهی احساسی شود، تزریق می‌کند. همچنین خواندن نظرات همتایان در سایت‌های حرفه‌ای مختلف و تجارت اطلاعات با دیگران در صنعت خود عاقلانه است.

3. معادله هزینه در مقابل ارزش چگونه انجام می شود؟

البته ارزان ترین راه حل لزوما بهترین نیست. هدف شما باید درک هزینه های تعویض و پیدا کردن نقطه شیرین در منحنی بازگشت سرمایه (ROI) باشد. برای پس انداز پول حاضرید چه معاوضه هایی انجام دهید؟ کدام ویژگی ها و قابلیت ها غیرقابل مذاکره هستند؟ اقتصاد در طول سال ها چگونه عمل می کند؟ کدام راه حل می تواند اتصالی را که برای مبتکر یا مختل شدن نیاز دارید باز کند؟

4. آیا فروشنده شریک بلند مدت خوبی است؟

عوامل متعددی که می توانند زیر رادار پرواز کنند هنگام انتخاب فروشنده بسیار مهم هستند. از جمله: ثبات مالی، نقشه راه و چشم انداز، دانش مهندسین و کارکنان فنی و پشتیبانی مشتری. دومی می تواند انتقادی باشد. شما باید یک نقطه تماس واضح با شرکت داشته باشید و این شخص باید بسیار در دسترس باشد. اگر نمی توانید تعهدی قوی از قبل دریافت کنید، این می تواند یک مشکل باشد. صرف نظر از این، عاقلانه است که مسائل کلیدی و سطوح خدمات را با یک قرارداد سطح خدمات (SLA) قفل کنید.

5. فروشندگان از چه کسانی و چه چیزی حمایت می کنند؟

روزهای انتخاب یک فروشنده واحد برای همه چیز تقریباً به پایان رسیده است. به احتمال زیاد، به محصولات و راه‌حل‌های شبکه‌ای نیاز خواهید داشت که مکان‌های جغرافیایی، مراکز داده، ابرها و موارد دیگر را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، احتمالاً مجبور خواهید بود برخی از محصولات را با هم ترکیب کنید.

آیا پیشنهادات فروشنده به خوبی با دیگران بازی می کند؟ آیا آنها استانداردهای صنعت را رعایت می کنند؟ آیا آنها منبع باز را پشتیبانی می کنند؟ آنها برای نیازهای شبکه بی سیم، مانند مدیریت و استقرار دستگاه های تلفن همراه، چه نوع ارائه دهنده خدماتی هستند؟ چه استانداردهای امنیتی را رعایت می کنند؟ اگر به دنبال تغییر هستید، چقدر می توانند با شبکه موجود شما کار کنند؟

منبع : datamation

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.