استخدام آموزش و پرورش 99

استخدام آموزش و پرورش،زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش،استخدام آموزش و پرورش در سال 99

۱۳۹۹-۰۷-۲۲ 4 دیدگاه

اخبار لحظه ای استخدام آموزش و پرورش در سال 99

خبر ۲۷ مهر ۹۹ – اطلاعیه جدید سازمان سنجش (خبر تعویق زمان آزمون، ویرایش اطلاعات و …)

«اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور در ارتباط با نحوه اعمال اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی در هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور»
پیرو اطلاعیه مورخ ۹۹/۰۷/۰۳، بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به ماده واحده قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوبه مورخ ۱۶‏‏‏‏/۰۶‏‏‏‏/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی‏) و مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی درخصوص تعیین اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان‌ها) در آزمون های مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع بخشنامه شماره ۳۶۹۴۸۸ مورخ ۹۹/۰۷/۲۷ سازمان اداری و استخدامی کشور (تصویر مصوبه مندرج در ذیل این اطلاعیه) به اطلاع تمامی متقاضیان ثبت نام کننده در هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور می‌رساند:

متقاضیان مذکور در سهمیه‌های قانونی مختلف اعم از آزاد، ایثارگران و معلولین، می‌توانند در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود، با در نظر گرفتن موارد ذیل از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۲۹ تا روز جمعه مورخ ۹۹/۰۸/۰۲، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

تمامی متقاضیان ثبت نام کننده در آزمون یاد شده با در نظر گرفتن مفاد بخشنامه مذکور، لازم است نسبت به تعیین وضعیت خود بر اساس یکی از موارد ذیل اقدام نمایند:

– افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره‌مندی از اولویت بومی، می‌بایست در زمان ویرایش اطلاعات، پس از انتخاب گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم»، شغل محل انتخابی خود را تایید و در صورت نیاز به تغییر شغل محل انتخابی، می‌توانند نسبت به تعیین شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت‌نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام نمایند.

– متقاضیان غیر بومی در صورت تمایل می‌توانند نسبت به اصلاح و تغییر اطلاعات شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام نمایند.

-متقاضیان انصراف از آزمون، می‌توانند از قسمت ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به اعلام انصراف خود از ثبت‌نام و شرکت در آزمون فوق‌الذکر اقدام نمایند. ضمناً پس از پایان زمان ویرایش اطلاعات، مبالغ ثبت‌نامی این دسته از افراد مسترد خواهد شد.

یادآوری مهم ۱: در صورت عدم مراجعه افراد ثبت‌نام کننده در آزمون مذکور به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر جهت تعیین استفاده از اولویت بومی و یا اصلاح و تغییر شغل محل انتخابی، این امر به منزله عدم درخواست بهره‌مندی از اولویت بومی شهرستانی و تایید اطلاعات ثبت‌نامی آن‌ها از نظر شغل محل انتخابی خواهد بود.

یادآوری مهم ۲: مدت زمان ویرایش و اصلاح اطلاعات تمدید نخواهد شد.

به منظور ایجاد فرصت مناسب برای آمادگی تمامی متقاضی ثبت‌نام کننده در این آزمون که متقاضی ویرایش و اصلاح شغل محل انتخابی خود می‌باشند، زمان برگزاری هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور از روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۰۹ به روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۹۹/۰۹/۰۶ و ۹۹/۰۹/۰۷ تغییر می‌یابد.

 

خبر ۲۱ مهر ۹۹ – درخواست تعویق حداقل یک ماهه برای آزمون استخدامی”

نماینده مردم تهران در مجلس طی نامه‌ای به رئیس سازمان امور استخدامی خواستار تعویق حداقل یک ماهه برای آزمون استخدامی شد.
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پس از درخواست داوطلبان برای تعویق آزمون استخدامی و تداخل پیش آمده پس از اعمال مصوبه بومی گزینی در این آزمون مکاتبه‌ای با دستگاه‌های مربوطه داشتیم.

خبر 3 مهر: شرایط بومی بودن

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹ و با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان آزمون استخدامی مذکور می رساند:

بر اساس قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی مبنی بر « اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها » به متقاضیان محترم ثبت نام کننده در آزمون اجازه داده خواهد شد بر اساس قانون اصلاحی و شغل محل های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ویرایش اطلاعات و شغل محل انتخابی خود اقدام نمایند.

بدیهی است زمان و مهلت ویرایش اطلاعات توسط متقاضیان و شرایط استفاده از اولویت بومی بودن درگاه این سازمان اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

خبر ۶ شهریور -اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره‌ تاریخ‌ ثبت‌نام‌ و شرکت در‌ هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور‌ سال ۱۳۹۹

به ‌اطلاع‌ همه متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ می‌رساند که ثبت‌نام این آزمون در هفته سوم شهریوماه سال ۱۳۹۹ منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org صورت می‌پذیرد؛ لذا متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش از فراخوان استخدام ۲۸ هزار نفر در آموزش و پرورش در مرداد خبر داد.

وی افزود: ۲۳ هزار نفر را اجازه داریم از طریق ماده ۲۸ استخدام کنیم که ۵ هزار سهمیه هم از قبل مانده بود و ۲۸ هزار نفر می‌شود؛ این‌ها را از بین لیسانسیه‌هایی که در کشور موجود هستند، تامین می‌کنیم. فراخوانی داده می‌شود که فکر می‌کنم در مرداد این کار انجام شود. این‌ها شرکت می‌کنند و آن‌هایی که در آزمون موفق شدند باید دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ببینند که کار تدریس را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود 197 هزار نیروی انسانی در این وزارتخانه، گفت: ۵ روش برای تأمین نیروی انسانی خود داریم؛ سالی ۶۰-۵۰ یا ۴۰ هزار بازنشسته در سال‌های مختلف داریم که از گردونه آموزش و پرورش خارج می‌شوند؛ حدود ۲۰ هزار نفر را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم که اینها ۴ سال آموزش می‌بینند و بعد وارد چرخه آموزش می‌شوند؛ بنابراین این ۲۰ هزار نفر هم فعلاً به درد امسال ما نمی‌خورد.
حاجی‌میرزایی اضافه کرد: برخی از همکارانی که بازنشسته می‌شوند و می‌توانند بازنشسته نشوند، یعنی قانونی اجازه دارند تا ۳۵ سال بمانند، از آ‌نها می‌خواهیم که نروند؛ اجازه داریم آنهایی که رفته‌اند، یک سوم اوقاتشان را با یک سوم قیمت بخریم و سر کلاس‌های آموزشی بیاوریم؛ این کار را هم انجام می‌دهیم.
وی افزود: الان حدود صد هزار نفر افرادی هستند که پیرامون آموزش و پرورش سال‌های مختلف به صورت حق التدریس و آموزشیار سوادآموزی کار کرده‌اند و اینها اجازه دارند به صورت حق التدریس با ما همکاری کنند؛ اجازه گرفتن نیروی حق التدریس جدید را نداریم. درصدد این موضوع هستیم که هم با مجلس و هم با شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کردیم که بتوانیم سامانی به وضع نیرو انسانی آموزش و پرورش بدهیم.

 

خبر 25 تیر 99: اعلام جزئیات شرایط استخدام 25 هزار نفر از معلمان حق‌التدریس

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر از معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد. 

 مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریس بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی براساس حد نصاب نمره آزمون پس از طی دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهند شد.

خبر 23 تیر 99: خبر استخدام 32 هزار نفر از طریق آزمون استخدام در آموزش و پرورش 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از صدور مجوز برای جذب بیش از ۵۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش خبر داد.
علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیان کرد: برای سال تحصیلی آینده مجوز جذب ۲۰هزار دانشجومعلم را با توجه به رایزنی‌های انجام شده دریافت کردیم .

علاوه بر آن با موافقت سازمان اداری استخدامی ۲۷ هزار و ۳۰۰ نیرو از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش خواهند شد همچنین ۵ هزار مجوز جذب نیرو از سال‌های گذشته باقی مانده است.


او با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۵۲ هزار نیروی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: روند جذب از طریق ماده ۲۸ بعد از برگزاری آزمون استخدامی که زمان آن از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد، امکان‌پذیر است.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش بیان کرد: زمان دقیق آزمون را سازمان سنجش اعلام می‌کند چراکه متولی اصلی برگزاری این آزمون است، اما احتمال می‌دهیم مردادماه آزمون برگزار شود و چگونگی برگزاری هم با این سازمان خواهد بود.
الهیار ترکمن ادامه داد: جذب ۲۷ هزار نیروی جدید صرفا از طریق آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و آزمونی جداگانه فقط برای آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد.

خبر استخدام آموزش و پرورش و زمان آزمون استخدامی این دستگاه و تعداد دبیران مورد نیاز هر استان –  خبر  7 تیر 9

در این پست جدیدترین اخبار آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 99 قرار داده می شود پس بهتر هر چند  روز یکبار به سایت سر بزنید.

 طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر برگزاری آزمون اصلح در دانشگاه فرهنگیان به‌صورت حضوری برای استخدامی‌های جدید به گوش رسید که با توجه به اوج گرفتن مجدد بیماری کرونا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. دانشجویان و مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان پس از کسب نمره لازم از این آزمون، برای تدریس به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و به گونه‌ای با موفقیت در این آزمون صلاحیت حرفه‌ای آنها برای تدریس تائید می‌شود. این آزمون علاوه بر مرحله سوالات با پاسخ چند گزینه‌ای، دارای آزمون عملکردی است که بخش چالشی این ارزیابی خواهد بود.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در این زمینه گفت: داوطلبین ورود به این دانشگاه به چند دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول این افراد کنکوری هستند که برای پذیرش از این افراد ۲۰ هزار نفر ظرفیت مصوب شد. این امر با دستور وزیر آموزش و پرورش محقق شد. این افراد پس از پذیرش در کنکور و انجام مصاحبه مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

او افزود: گروه دیگری تحت عنوان ماده ۲۸ قرار است مورد پذیرش قرار گیرند که تاکنون ظرفیت در این عرصه مشخص نشده است. احتمال دارد طبق این ماده حتی تا ۳۰ هزار نفر مورد پذیرش قرار گیرند و آزمون آن از طریق سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دسته سوم افرادی هستند که آزمون اصلح را باید سپری کنند تا صلاحیت آن ها برای تدریس محرز شود. این مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است. این امتحان به نحوی به آزمون های جامع دانشگاه ها شباهت دارد و نشان دهنده این است که افراد در مدتی که مورد آموزش قرار گرفته اند چه میزان تسلط بر موارد ارائه شده دارند.

خنیفر در تشریح این امتحان گفت: این امتحانات مقوله پیچیده‌ای نیست و از سال ۹۲ تاکنون برگزار شده است. این امتحان برای کسانی برگزار می‌شود که پودمان‌های ما را سپری کرده و باید تسلط خود را به این شکل نشان دهد.

این مقام مسئول در دانشگاه فرهنگیان در خصوص نحوه برگزاری این آزمون تاکید کرد: مسئله برگزاری حضوری این امتحان در جلسه روز شنبه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مجموعه ما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است. احتمال دارد این امتحان در برخی از شهرها که وضعیت سفیدی دارند با رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود.

 

خبر استخدام آموزش و پرورش در سال 99 – خبر 2 تیر 99


افزایش ۸۰درصدی سهمیه جذب آموزش و پرورش در شهرری/ اولویت استخدام با جوانان بومی است

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به لحاظ کمّی حدود ۳۵ درصد کلاس ها در شهرستان ری به دلیل کمبود معلم از طریق نیروی حق التدریس و اضافه کار تامین می شود که در تلاش هستیم با استفاده از جذب نیرو در آموزش و پرورش این کمبودها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مبادی ورود نیرو به آموزش و پرورش به سه طریق صورت می گیرد، گفت: روش اول «دانشگاه فرهنگیان» است که داوطلبان در آزمون کنکور می توانند دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند و پس از قبولی وارد این دانشگاه شده و از این طریق جذب آموزش و پرورش شوند که در حال حاضر سالانه ۲۰هزار دانشجو در کل کشور از این دانشگاه پذیرش می شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ شهرری با بیان اینکه روش دوم «آزمون ماده ۲۸» است، ادامه داد: در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که آموزش و پرورش برای جذب نیرو می تواند هر سال به سازمان مدیریت امور استخدامی تقاضا بدهد و از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به تناسب رشته، جنس و مکان پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه، واجدین شرایط را جذب کند که در حال حاضر آمار جذب سالانه با روش ماده ۲۸ در کشور ۳۰ هزار نفر است.

یزدان پناه در رابطه با روش سوم عنوان کرد: روش سوم به صورت موردی است یعنی نیروهای آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای حق التدریس، مربیان مهدکودک و نیروهایی که به این شکل وارد سازمان می شوند و چند سال تدریس می کنند و سپس بعد از طی مراحل، به طرق مختلف جذب آموزش و پرورش می شوند.

*تخصیص ۱۰ درصد سهمیه جذب ماده ۲۸ کشور به استان تهران

وی با اشاره به اینکه ثبت نام و آزمون ماده۲۸ امسال در مرداد ماه برگزار می شود، تصریح کرد: سازمان امور استخدامی امسال در استخدام آزمون ماده ۲۸ حدود ۳هزار و ۹۲ نفر به شهرستان های استان تهران (مناطق ۲۱گانه استان به جز شهر تهران) سهمیه جذب داده که تقریبا ۱۰ درصد سهمیه کل کشور است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری افزود: سال گذشته سهمیه استان یک هزار و ۸۲۰ نفر بود که امسال ۸۰درصد افزایش یافته و استان این سهمیه را بین شهرستان های مختلف توزیع کرده است که باید تلاش کنیم تمام سهمیه تخصیصی را جذب نماییم.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری ۴ منطقه آموزش و پرورش دارد، ابراز کرد: در آزمون امسال ماده ۲۸، سهمیه تخصیص یافته به ناحیه یک شهرری ۱۵۰ نفر، ناحیه دو شهرری ۹۷ نفر، کهریزک ۱۴۲ نفر و فشافویه ۶۸ نفر است که در کل امسال در شهرستان ری ۴۵۷ نفر سهمیه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۵ درصد از سهمیه تخصیص یافته در ری جذب شد، گفت: سال گذشته بسیاری از واجدین شرایط به دلیل عدم آگاهی در این آزمون شرکت نکردند لذا امسال با حرکت جهادی شهرستانی باید شرایطی فراهم کنیم که سهمیه تخصیصی جذب صددرصدی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری اضافه کرد: همه دستگاه های شهرستان می‌بایست نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی فارغ التحصیلان اقدام کنند و از تمام ظرفیت ها اعم از مساجد، نماز جمعه ها، مراسمات و فضای مجازی برای این کار استفاده نمایند چراکه برخی از جوانان از ثبت نام و زمان آزمون اطلاع ندارند و برخی نیز سواد علمی دارند اما آگاهی در مورد نحوه آزمون ندارند که با همکاری بخشداران و شهرداران می توانیم در این خصوص کلاس های آموزشی برگزار کنیم.

یزدان پناه در ادامه یادآور شد: سرعت بازنشستگی بالا رفته و بر این اساس در ناحیه دو شهرری از ۲ هزار و ۶۰۰ نیروی شاغل، ۲۷۴ بازنشسته داریم که امسال تعداد بازنشسته ها حدود ۱۰ درصد است و در سالهای آینده این آمار بیشتر نیز می شود لذا باید بتوانیم برای جبران بخشی از این کمبودها، سهمیه های تخصیص یافته را به طور کامل جذب کنیم.

وی با اشاره به مزیت های دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان و همچنین خانواده ها نسبت به مزایای دانشگاه فرهنگیان ازجمله معافیت از خدمت سربازی برای پسران، استخدام از بدو آموزش، دریافت حقوق در حین تحصیل و امکان ادامه تحصیل تا مدارج بالا آگاه شوند و برای ورود به این دانشگاه در هنگام آزمون کنکور، ثبت نام کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری بیان کرد: بیش از ۵۰درصد پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان شهید مفتح شهرری از شهرستان های دیگر هستند که پس از دو سال به دنبال انتقالی می روند در صورتی که این دانشگاه فرصت خوبی برای تحصیل افراد بومی است تا پس از فارغ التحصیلی نیز در مدارس بومی مشغول به تدریس شوند.

استخدام دستگاه های اجرایی

شرایط ثبت نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش 


داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون استخدام آموزش و پرورش باید یک سری شرایط عمومی و شرایط اختصاصی را دارا باشند که ما در ادامه این مقاله به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش :
داشتن تابعیت ایرانی
معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان الهی تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن
برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی
نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر.
نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی و دارای صلاحیت
داوطلبان نباید جزو بازنشستگان و نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی باشند.
عدم اشتغال به صورت رسمی یا پیمانی در سازمان یا دستگاه اجرایی پس از پذیرفته شدن در آزمون و حین استخدام.


شرط سنی 20 الی 25 سال برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم
شرط سنی 30 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی)
شرط سنی 35 سال برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس
شرط سنی 40 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس
شرط سنی 45 سال برای داوطلبان دارای مدرک دکتری.


شرایط سنی برای داوطلبان آزمون استخدام آموزش و پرورش آقا بدون در نظر گرفتن مدت زمانی است که در دوره خدمت ضرورت به سر می برند.
جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف هستند.


تاریخ مندرج بر روی مدرک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش باشد.


برای پدر، مادر، خواهر و برادر شهدا به اندازه 5 سال و برای رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به اندازه مدت حضورشان بر شرط سنی اصلی اضافه می شود.


داوطلبانی که به صورت تمام وقت و غیر رسمی از تاریخ 22 بهمن ماه سال 57، در وزارت خانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها، موسسات و شرکت های دولتی که مگر با ذکر نام آن ها در موارد خاص قوانین و مقررات عمومی دولت شامل حال آن ها نمی شود، موسسه ها و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت بهره می برند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها، اشتغال داشته اند به اندازه مدت زمان خدمت غیر رسمی آن ها، بر شرایط سنی شان اضافه می شود.


شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش

مدرک تحصیلی علاقه مندان به شرکت در عناوین شغلی هنرآموز، باید فوق دیپلم پیوسته باشد اما اگر مدرک فوق دیپلم آن ها ناپیوسته باشد باید مدرک دیپلم هنرستان داشته باشند.


امکان تغییر محل خدمت تعیین شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش، پس از قبولی نهایی و پیش از استخدام و اشتغال به کار وجود ندارد و پس از اشتغال نیز بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان می باشد.


داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی استخدام آموزش و پرورش قرار می گیرند، موظف هستند که پیش از شروع دوره مهارت آموزی یک ساله، تعهدی مبنی بر 10 سال خدمت در محل پذیرفته شده به آموزش و پرورش بدهند.


معلمان جدیدالورود باید قبل از اشتغال به کار، سوگند معلمی را ادا کنند و سوگندنامه مربوطه را نیز امضا نمایند. متن و امضای سوگندنامه در پرونده معلم ها حفظ می شود.


فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق) ، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کنند.


پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله که توسط دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود، شرکت کنند.


افرادی به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش محسوب می شوند که در دوره مهارت آموزی شرکت کنند و موفق به کسب حدنصاب امتیاز لازم در آزمون جامع آن گردند.

استخدام آموزش و پرورش 99


داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی و همچنین آزمون جامع شرکت نکنند به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود و می بایست مبلغی را به عنوان جریمه و هزینه دوره آموزشی پرداخت نمایند.


قسمتی از هزینه های دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب می باشد و در صورت انصراف او در مدت یک ساله آموزشی، وزارت آموزش و پرورش بنا بر صلاح دید خود، می تواند نسبت به محاسبه و دریافت هزینه های مربوطه اقدام کند.


داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی عنوان شغلی های هنرآموز هستند می بایست برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی srttu.edu مراجعه کنند و پذیرفته شدگان نهایی عناوین شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی نیز برای اطلاع از موارد مذکور باید به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه نمایند.


مکان دوره مهارت آموزی با توجه به شغل محل و پس از اعلام نتایج قطعی، مشخص می گردد.
تغییر محل دوره مهارت آموزی تنها در صورت وجود شغل مورد نظر و با رعایت جنسیت، از سوی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار می گیرد.


قبول شدگان در آزمون استخدام آموزش و پرورش  می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و هم چنین مدرک ICDL خود را ارائه دهند. در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه نمایند.


دانشگاه هایی که دوره مهارت آموزی در آن ها اجرا می شود، مسئولیتی در برابر تهیه مسکن و تغذیه افراد ندارند اما در صورت تقاضای داوطلبان، می توانند خدماتی را با دریافت هزینه مربوطه ارائه کنند.

4 دیدگاه

  1. aria
    1399-05-01

    تاریخ ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش توی سال 99 چی شد آخر ؟؟

    • javad@job
      1399-05-01

      سلام
      زمان فراخوان اعلام نشده فقط چیزی که گفتن نیمه اول مرداد ماه فراخوان ثبت نام اعلام میشه
      به محض اعلام توی سایت اطلاع رسانی میکنیم

  2. فرشید
    1399-05-06

    توی این شرایط کرونا اینا توی برگزاری کنکور موندن چطور میخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برگزار کنن

  3. بیاتی
    1399-06-15

    چرا پس کی قرار دفترچه آزمون استخدامی توزیع بشه؟؟؟

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.