استخدام 40 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف

۱۳۹۹-۰۲-۲۷ 0 نظرات

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور می گوید: طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید ۳ درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.‌
کدام دستگاه‌های دولتی سهم بیشتری در جذب حدود ۴۰ هزار نیروی جدید دارند؟
دستگاه‌های دولتی به نسبت نیروی موجود خود از ورودی‌های جدید سهم می‌برند. نه‌اینکه به وزارت آموزش و پرورش سهم بیشتری اختصاص داده می‌شود و به وزارت جهاد کشاورزی نیروی کمتری داده می‌شود؛ بلکه چون وزارت آموزش و پرورش نزدیک به یک میلیون نفر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از۵۰۰ هزار نفر و وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به ۷۰ هزار نفر نیرو دارند، میزان خروجی نیروی آن‌ها نیز برهمین اساس انجام می‌شود. درواقع حدود یک‌سی‌ام تعداد نیروهای هر دستگاه در هر سال پس از بازنشستگی از خدمت دولت خارج می‌شوند. به همین دلیل دستگاه‌هایی که تعداد نیروی انسانی بیشتری دارند، خروجی بیشتر و در نتیجه سهم بیشتری هم از ورودی‌های جدید دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا اما بر اساس اقدامات مقابله‌ای خوبی که انجام گرفته پیش بینی می‌شود آزمون استخدامی در تابستان امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.
با توجه به نیاز اعلامی دستگاه‌های اجرایی برای نیروی انسانی پیش بینی می‌شود امسال 40 هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدام شوند. انصاری روان‌سازی و تسهیل کسب و کارها را از جمله سیاست‌های جدی سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.